استامینوفن، سبب مهار نخستین مراحل پاسخ سیستم ایمنی بدن می‌شود

اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ توسط :   موضوع : تازه های پزشکی, دارو

به گزارش پایگاه خبری دکتر سلام،
یک متخصص کودکان توصیه کرد: مصرف استامینوفن هنگام تب باعث کاهش پاسخ ایمنی بدن در کودکان می‌شود.

دکتر اکبر کوشانفر متخصص کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا گفت: واکسیناسیون کودکان در دو سال اول زندگی کودک خصوصا واکسن‌های سه گانه، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه توام با تب بوده و گاه تب با تشنج در کودکان همراه است.

وی با اشاره به اینکه اغلب پزشکان به علت نگرانی والدین از تب به کودکان استامینوفن تجویز می‌کنند، گفت: براساس نتایج مطالعات، مشاهده شده است مصرف استامینوفن سبب مهار نخستین مراحل پاسخ ایمنی کودکان می‌شود لذا این دارو نباید به طور معمول برای تمام شیرخواران تجویز شود.

دکتر کوشانفر در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه تجویز استامینوفن در هنگام واکسیناسیون کودکان سبب مهار نخستین مراحل پاسخ سیستم ایمنی بدن می‌شود بنابراین استفاده از داروهای تب بر، دراین گونه موارد فایده کمی داشته و نباید استامینوفن به طور معمول در کودکان تجویز شود. این در حالی است که استفاده از بعضی داروهای تب بر ممکن است چنین اثری نداشته باشد.
hidoctor.ir

  
  • مجله اطلاعات پزشکی



همکاران ما از نظرات و پیشنهادات شما استقبال می نمایند

نظر يا مطلب خود درباره اين مقاله را بفرماييد
اگر مي خواهيد تصويري در كنار نظر شما نشان داده شود اينجا را امتحان كنيد . gravatar